Webfilm der styrker din kommunikation
Webfilm er et kraftfuldt medie. Tænk bare når du sidder og scroller ned gennem Facebook. Opslag med videoer fanger nemmere din opmærksomhed - ligesom TV og film har gjort det i årevis.
Jeg ved det, for jeg har arbejdet med levende billeder i mere end 25 år. Først i mange år på TV med reportager, dokumentarer og nyheder – primært på TV2, men også for DR. Og siden har jeg som kommunikationschef været med til at implementere brugen af videoer og webfilm i fire forskellige organisationer: Københavns Amt, Region Hovedstaden, Dansk Erhverv og IDA.
Netop webfilmene var indtil for 10 år siden en sjældenhed på nettet. De færreste af os havde internetforbindelser, der havde muskler nok til at tygge sig igennem en film, og mange PC’ere havde ikke højtalere.
Webfilm er i dag en selvfølgelighed i moderne kommunikation
Men i dag er webfilm en selvfølgelighed på mange hjemmesider og de sociale medier, som en integreret del af kommunikationen. Både de ultrasmå og korte SoMe-versioner på 15-20 sek., de lidt længere reportager på 1-5 minutter, og så de længere mand-op-af-væg-interview eller samtaler på både 10 og 15 minutter.
Gider nogen at se mand-op-af-væg-interview, og egner webfilm sig ikke bedre til reportager og følelser, vil du måske spørge. Jo og jo er svarene.
Eksempler på webfilm der virker
Mand-op-af-væg-interview kan sagtens få mange til at kigge med, hvis manden eller damen har noget spændende at fortælle. Som nu det interview jeg lavede for IDA med den danske astronaut, Andreas Mogensen. Interviewet er delt op i tre webfilm og er blandt de mest sete på IDA TV. Der er link til filmene i højre spalte på denne side. De tre film er produceret i samarbejde med Mammut Media.
Mens jeg var kommunikationschef i IDA fik vi af Mammut Media produceret en række små webfilm, der var portrætter af forskellige typer af ingeniør-job: De gør en forskel, hed serien.
Se også et par eksempler på de film i højre spalte.
Kontakt mig og lad os ideudvikle på produktionen af jeres webfilm – til en rimelig pris.